48 дітей та підлітків щасливо повернулися додому, готуючись до нового навчального року після відпочинку в «Мшанецьких колибах». Протягом перебування вони брали участь у групових тренінгах, арттерапевтичних заняттях, настільних іграх та волейболі. Водночас діти покращували свій психоемоційний стан, насолоджуючись мальовничими краєвидами та спілкуванням одне з одним. Пропонуємо короткий опис днів, проведених в таборі, та підтримуючих занять, які допомагали дітям у їхньому розвитку.
День перший – знайомство
В перший день діти мали можливість представити себе, а потім в групах створити герби колиб. Незважаючи на те, що більшість з них вже були знайомі, деякі не бачилися з моменту початку повномасштабного вторгнення. Це дало поштовх для знайомств та об’єднання в єдину команду, готову до нових пригод.
День другий – робота в команді
Тренінг на тему «Я хочу, я можу, я вмію» провела психологиня Ольга Сенчишин. Діти виконали ряд вправ, що допомогли покращити емоційний клімат та роботи в команді, створивши приємну атмосферу для перебування в таборі. Арттерапія поєднувала елементи минулого, теперішнього та майбутнього.
День третій – самооцінка
Діти виконали вправи, спрямовані на усвідомлення важливості власних емоцій, а також власної ролі у сім’ї та суспільстві. Проводилося дослідження рівня самооцінки, і за бажанням кожен отримав індивідуальні консультації. Додатково, вони малювали свої емоції кавою.
День четвертий – мрії
Протягом арттерапевтичного заняття діти змалювали свої «міста мрій». У малих групах на великих аркушах вони створили об’ємні шедеври з кольорового паперу, квітів і камінців, рефлексуючи про те, що могли б робити у цих містах. Виявилося, що кожне місто хоча б трохи нагадувало Білозерку.
День п’ятий – комунікація
На цьому етапі проведено міні-лекцію про види комунікації і важливість як вміння говорити, так і слухати. Було запроваджено різноманітні вправи на комунікацію в парах та групах, використовуючи як вербальні, так і невербальні методи спілкування.
День шостий – командотворення
Учасники займалися вправами, які допомогли знайти комфортні способи роботи в команді, вирішувати конфлікти та показати свої лідерські якості.
День сьомий – маскотерапія
Завдяки гіпсовим бинтам діти створювали маски людей, тварин або навіть вигаданих істот. Ця діяльність не лише позитивно вплинула на розвиток моторики рук, але й допомогла заспокоїтись. Вони також зазначали своє бажання відпустити негативні спогади і потім разом ламали маски, символізуючи звільнення від неприємних відчуттів.
День восьмий – пам’ять та увага
Цей день був наповнений вправами на запам’ятовування та розвиток логічного мислення.
День дев’ятий – подолання страхів
Психолог обговорила складні теми страхів та конфліктів, причини їх виникнення та способи їх подолання. Діти ознайомилися з простими вправами самодопомоги, щоб долати страхи й тривогу.
День десятий – підбиття підсумків
Заключним акордом табору стало тренування на тему “Дозволь собі бути щасливим!”, де діти змогли усвідомити свою значущість у світі. Вони створювали малюнки про свої враження від перебування в таборі і планували наступні зустрічі з друзями.
Організатори таборування – громадські організації “Білозерський центр регіонального розвитку” та “Магура” – отримали фінансову підтримку від Razom for Ukraine.