Опубліковано звіт, що містить результати онлайн-опитування, проведеного за допомогою інтерактивної анкети. Посилання на участь у дослідженні було надіслане потенційним респондентам з бази даних дослідницької онлайн-панелі Херсонської громади.
Мета дослідження: визначити ставлення мешканців Херсона до проєкту наказу Міністерства освіти і науки України щодо «Умов здобуття середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні».
Основні результати:
Переважна більшість опитаних (77%) хоча б чули про проєкт наказу, а 26% ознайомлені з ним більш детально. Аналізуючи дані за місцем проживання, виявлено, що серед теперішніх мешканців Херсонської громади частка тих, хто вперше дізнається про наказ, становить 27%, що є вищим показником у порівнянні з 18% серед переселенців. Остання категорія складає значну частку респондентів, які можуть детально ознайомитися з проєктом (30%).
Ставлення до певних пунктів наказу варіюється. Найменше підтримки отримав пункт про закриття шкіл, які були переміщені з територій, що підлягають окупації, і наразі працюють дистанційно. Тут 67% респондентів обрали відповіді «радше не підтримую» або «не підтримую». Найбільша підтримка зафіксована щодо пункту, який стосується переведення учнів з територій, що підлягають окупації, на індивідуальну дистанційну форму навчання, де 25% підтримують і 31% радше підтримують таку ініціативу. Щодо переведення учнів з числа внутрішньо переміщених осіб з дистанційної освіти до шкіл фактичного проживання, відповіді були змішаними: 44% підтримали таке рішення, тоді як 45% висловилися проти.
Відповіді щодо підтримки оцінок експертів мають подібні тенденції. Майже половина респондентів (47%) повністю погодилася, а 32% радше погодилися з тим, що наказ може призвести до зменшення доступу дітей з територій, що підлягають окупації, до української системи середньої освіти. Багато респондентів зазначили, що це може викликати втрату зв’язків між державою Україна та громадянами на цих територіях (48% повністю згодні і 32% частково). Інші експертні оцінки також отримали підтримку з боку більшості опитаних.
На запитання, чи потрібно змінювати систему здобуття середньої освіти в умовах війни, респонденти висловлювали збалансовані думки, при цьому невелику перевагу отримала відповідь про те, що це робити не варто (25% – «радше не треба», 26% – «не треба»). Пропозиції експертів щодо мінімізації ризиків, пов’язаних із цим проектом наказу, також отримали широку підтримку. Найбільше респондентів (54% – повністю, 35% – радше підтримують) згодні з пропозицією забезпечити здобуття середньої освіти дітьми з територій, що підлягають окупації, в дистанційному синхронному форматі, що може зберегти зв’язки між державою та громадянами в ці складні часи. Підтримка формування мережі шкіл, які були переміщені і братимуть участь у відновленні навчання після деокупації, становить 43% для повної підтримки і ще 43% для радше підтримують. Обговорюючи пропозицію розробити та затвердити Порядок здобуття середньої освіти в дистанційному форматі для окремих груп школярів, 39% опитаних висловили повну підтримку, а 44% – радше підтримку.
З повним звітом ви можете ознайомитися, завантаживши його.
Дослідження провела БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» в рамках програми сприяння громадській активності «Долучайся!», яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується Pact в Україні.
Всі висловлені думки і зміст продукту є виключною відповідальністю Pact та його партнерів і не обов’язково відображають позицію Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.
Відтворення чи використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або інші способи, можливе з обов’язковим посиланням на джерело.