Мета дослідження: дослідити ставлення мешканців Херсона до символіки міста.
Ключові результати:
Більшість опитаних херсонців (59%) вважає, що існуючий герб міста не потребує змін. 21% респондентів також висловилися проти змін. Лише 15% висловили бажання змінити герб (6% – «так», 9% – «радше так»). Серед ідей для нового герба згадуються: Антонівський міст, кавун, скіфське сонце, Дніпро, морські елементи, степ і символи, пов’язані з історією України чи козацтвом.
Схожа ситуація спостерігається щодо питання зміни прапора міста: 56% зауважили, що не змінювали б його, 25% – вважають, що це зайве. 5% вважають, що прапор варто змінити, а 8% – що така зміна є доцільною. Основні пропозиції стосуються усунення герба чи дати заснування з прапора, зміни кольорів (зокрема, білий на жовтий), а також додавання інших символів – кавуна, пшениці, кораблів та елементів, що підкреслюють незламність херсонців.
Щодо бренду/логотипу міста «Скіфське сонце», опитані також висловилися однозначно – 61% не бажають змін, 21% – радше проти. Лише 9% підтримали ідею зміни (4% – «так», 5% – «радше так»). Серед можливих нових елементів згадуються Антонівський міст, Каховська ГЕС і морські символи.
Опитані позитивно сприйняли можливість додавання звання «місто-герой України». Загалом 80% респондентів підтримали цю ідею (60% – «так», 20% – «радше так»).
Серед найпопулярніших неофіційних символів Херсона вказані: кавун (59%), Антонівський міст (56%), якір (22%). Підтверджується значний розрив між популярністю перших двох символів і решти. Інші відповіді стосуються площі Свободи, Бузкового скверу, аеропорту та природних елементів регіону.
У контексті аналізу найбільш символічних для Херсона історичних постатей перше місце посідає філантроп Джон Говард (43%), на другому – драматург Микола Куліш (37%). У топ-5 також потрапили: художник Олексій Шовкуненко (20%), кошовий отаман Кость Гордієнко (18%) та Григорій Потьомкін (17%). Значна частина респондентів (18%) не змогла визначитися з відповіддю.
Відповіді щодо кольорів, які асоціюються з Херсоном, зазначили, що найбільш характерні – це блакитний (46%), зелений (44%), жовтий (40%), синій (27%), білий (18%) та червоний (16%).
Останнє питання стосувалося можливих слоганів Херсону. Найпопулярнішим став вираз «незламний» у різних формах, за ним слідують «місто-герой», «Херсон – це Україна», «нескорений», «фортеця» та «місто незламних людей». Також згадувалися традиційні символи міста – кавуни, море, моряки, сонце та Дніпро.
Отже, основний висновок із дослідження полягає в тому, що мешканці Херсона в основному налаштовані на збереження існуючої символіки свого міста. Єдине можливе доповнення – це атрибути, що підтверджують звання «Місто-герой України» – елементи верхівки прапора та стрічки відзнаки.
Повний звіт за результатами дослідження доступний для завантаження:
Дослідження проведено благодійною організацією «Фонд громади міста Херсон «Захист» в рамках програми підтримки громадської активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.
Відповідальність за зміст продукту покладається виключно на Pact та його партнерів і не обов’язково відображає позицію Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.
Використання будь-якої частини цього матеріалу у будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, або інші формати, можливе за обов’язковим посиланням на джерело.