У період з березня по червень 2025 року в Херсонській області було проведено тендери на ремонт дорожньої інфраструктури на загальну суму, що перевищує 1,7 мільярда гривень.
Аналіз закупівель, проведений благодійним фондом «Об’єднання», виявив наявність змов, відхилення більш вигідних пропозицій, а також брак конкуренції.
Основними замовниками робіт виступали Служба відновлення та розвитку інфраструктури Херсонської області, а також Державна установа «Місцеві дороги Херсонщини». Служба відновлення уклала угоди на капітальні ремонти на суму понад 1,3 мільярда гривень, тоді як ДУ «Місцеві дороги Херсонщини» виділила 364,4 мільйона гривень на поточний ремонт та утримання автошляхів.
Товариство з обмеженою відповідальністю “Європейська дорожньо-будівельна компанія” виграло тендери на загальну суму 805,5 мільйона гривень. В одному з випадків пропозицію конкурента було відхилено через незначні формальні недоліки.
ТОВ “РОСТДОРСТРОЙ” здобуло три тендери, отримавши замовлень на 444,6 мільйона гривень.
Участь у трьох аукціонах взяла також ТОВ “Група компаній «Автострада», але її більш низькі пропозиції були відхилені двічі.
В окремих тендерах із бюджетом у сотні мільйонів гривень фактично брала участь лише одна компанія.
Зокрема, у кількох закупівлях на капітальний ремонт доріг Чорнобаївської громади було лише два учасники, з майже ідентичними пропозиціями, що може свідчити про можливу змову або фальшиву конкуренцію.
Замовники часто встановлювали дискримінаційні вимоги, які обмежували участь менших компаній, вимагаючи досвіду роботи лише з великими об’єктами. Звернення потенційних учасників, як правило, залишалися без уваги через нібито «методичні рекомендації Міністерства економіки».
Пропозиції, що були нижчими за ціною в тендерах на ремонт доріг у Посад-Покровському на сумму 120,1 та 156,4 мільйона гривень, також не були взяті до уваги через формальні помилки. Хоча у замовника було право відхилити їх, підстави для цього залишаються незрозумілими.
Більшість тендерів були предметом аудиту. Наприклад, у процесі закупівлі на утримання доріг у Бериславському районі було виявлено, що помісячний фінансовий план не був прописаний, що ускладнює контроль за витратами. До того ж, у тендері були встановлені суворі вимоги до звітності.
В цілому, через фаворитизм і непрозорі практики в закупівлях існує високий ризик корупції. Виділення значних коштів «вибраним» компаніям призводить до неефективного використання ресурсів та підриває довіру суспільства.