Окупаційні сили трансформують освітні заклади на захоплених територіях в військові бази, запроваджуючи російську пропаганду та нівелюючи українську ідентичність.
Цю інформацію поширив Центр Національного Спротиву.
Відповідно до розпорядження Міністерства освіти і науки Росії, запроваджено 17 нових обов’язкових предметів, серед яких: “історія росії”, “загальна історія” та “історія регіону”, що не містять українського контенту. Вивчення української мови та літератури можливе лише за письмовою згодою батьків, що в умовах окупації несе ризик переслідувань.
До програми навчання також включено “духовно-моральну культуру росії” та обов’язковий курс “военно-патріотичного виховання”, а також навчання з управління безпілотниками.
Система освіти на тимчасово окупованих територіях зазнала радикальних змін і тепер повністю знаходиться під контролем російської пропаганди та мілітаризації. Окупанти використовують школи як засіб для знищення української ідентичності та впровадження своїх наративів. Українських педагогів примушують проходити “курси перепідготовки”, на яких їх навчають російським методам викладання та пропаганди. Ті, хто відмовляється від співпраці, зустрічають загрозу переслідування. Контроль за навчальним процесом посилюється з боку окупаційної адміністрації.
У Херсонській області в адміністрації окупантів відбулися кадрові зміни. Після призначення Владіміра Оганєсова на пост голови окупаційної адміністрації Нової Каховки змінився й склад його заступників. Лише Олена Болотня залишилася на своїй посаді, тоді як новими заступниками призначено 47-річну Юлію Боган та 46-річного Дем’яна Кавуна.
Юлія Боган, нова заступниця з соціальної політики, не є уродженкою Нової Каховки, адже більшість життя прожила у Феодосії. Вона з’явилася в місті разом із Оганєсовим, з яким раніше працювала в окупаційній адміністрації Каланчака. Там її завданням було організовувати заходи, зокрема заохочувати місцевих мешканців до святкування “дня росії”. У липні 2025 року мирна комісія у справах неповнолітніх, яку вона очолила, отримала обов’язок примусового залучення дітей до навчання в російських школах.
Катерина Глушко