На Херсонщині планується виділити понад 340 мільйонів гривень для відновлення зруйнованого мосту поблизу селища Калинівське. Однак, процес реконструкції супроводжується серйозними корупційними ризиками та розслідуваннями.
Таку інформацію представили аналітики Центру Публічних Розслідувань.
Державне підприємство “Місцеві дороги Херсонщини” уклало угоду на більш ніж 330 мільйонів гривень з компанією “Автомагістраль-Південь”, яка виявилася єдиним учасником у торгах. Загальний кошторис проєкту становить 343 мільйони гривень. Роботи з реконструкції розпочались лише у грудні 2024 року, незважаючи на те, що договір був підписаний ще у квітні 2023 року.
Законність цієї закупівлі була оскаржена в судовому порядку. Заступник керівника Херсонської обласної прокуратури подав позов до Господарського суду Одеської області з вимогою анулювати угоду. Прокурор зазначив, що замовник неправомірно не відхилив пропозицію “Автомагістраль-Південь” та порушив правила визначення очікуваної вартості. Проте у березні 2024 року суд повністю відмовив у задоволенні позову.
Компанія “Автомагістраль-Південь” є одним із найбільших підрядників програми “Велике будівництво” і отримала понад 158 мільярдів гривень на державних тендерах. Зокрема, підприємство постійно залишається в полі зору правоохоронних органів: у зв’язку з власними кримінальними провадженнями, зокрема справою про реконструкцію Іванівського шляхопроводу в Одесі на суму 1,6 мільярда гривень.
У 2024–2025 роках в офісах компанії проходили обшуки, а Генеральний прокурор Руслан Кравченко підтвердив, що підозри у справі є обґрунтованими.
Ситуація з мостом у Калинівському особливо показова, оскільки наприкінці жовтня два підрядники, які раніше неодноразово були об’єктом розслідувань щодо розкрадання бюджетних коштів, отримали контракти на Херсонщині на загальну суму понад 800 мільйонів гривень.
Катерина Глушко