В окупованому Криму представили звіт про майже завершене будівництво індустріального парку “Феодосія”, яке затягнулося протягом п’яти років. Однак це викликає ряд питань.

Стан об’єкта, витрати на автомобільні стоянки та складські приміщення, а також бюджетні інвестиції викликали дискусії про доцільність створення даного “парку”, про що детальніше повідомили “Inжир.медіа”.

Будівництво індустріального парку “Феодосія”. Вересень 2024 року.

Зміни в планах, але без реальних результатів

Ідея створення інвестиційного комплексу неподалік від траси “Таврида” набула популярності сім років тому, коли російська експертиза затвердила будівельну документацію. Будівництво планувалося розпочати у червні 2018 року, з перспективою завершення через півтора року. Однак фактичні роботи почалися лише через рік, а дедлайни неодноразово відкладалися: спочатку на серпень 2020 року, потім на вересень 2021 та серпень 2022. Наразі обіцяють завершити проект до кінця року.

Дивно, що посадовці, відповідальні за фінансування з бюджетних програм, заявляють про рекордні темпи будівництва. У лютому 2021 року було вказано на 33% виконання робіт, а в березні цього року – вже 55%. Таким чином, будівництво рухалося зі швидкістю 7% на рік, а потім за півроку виявилося на рівні 85%. Однак незалежні експерти оцінили, що насправді було виконано лише 27% від запланованих робіт.

Проблема перемін вартості проекту стала також значною: початкові ціни зросли на 604 мільйони рублів, практично півтора рази більше від початкових оцінок.

Фінансові неточності замість накладних витрат

Ситуація зі затримками і перевищеннями бюджетів може пояснюватися змінами підрядників. Перший договір був укладений з компанією “Моноліт”. Хоча у пропагандистських матеріалах їх описували як надійного забудовника, зв’язки з керівництвом Криму не підлягають сумніву.

Коли компанія не дотрималася термінів, почалися штрафи та позови. Наприкінці 2022 року контракт був розірваний за взаємною згодою. При цьому “Моноліт” фактично отримав 568 мільйонів рублів, незважаючи на невиконання зобов’язань.

Невизначці на ринку

Спочатку парк планувався для розміщення логістичних комплексів і виробництв. З моменту створення укладено кілька меморандумів з інвесторами на суму 2,3 мільярда рублів. Однак наразі реальний стан речей спостерігається у зворотному напрямку: виробництва переїжджають до інших міст, а конкуренція зростає.

Наразі залишається питання про доцільність таких інвестицій на фоні високих ризиків, пов’язаних з транспортуванням та логістикою в умовах невизначеності. Офіційний уряд, напевно, не готовий йти на компроміси, коли йдеться про оренду площ технопарку, якщо об’єкт, зрештою, буде завершено.

IPC Південь

About Author
Тут Херсон

Новини Херсона та Херсонської області. Наша мета – забезпечити користувачів широким спектром поглядів та інформації про Херсонську громаду. Ми прагнемо сприяти інформаційному розмаїттю та об’єктивному інформуванню громадськості.

View All Articles

Related Posts